NA DANAŠNJI DAN DOŠLO DO MIROGOJSKE TRAVAJSKE NESREĆE

NA DANAŠNJI DAN DOŠLO DO MIROGOJSKE TRAVAJSKE NESREĆE

31. listopada 1954. godine, kod Mirogoja u Zagrebu je došlo do najsmrtonosnije tramvajske nesreće na svijetu (poslije Tramvajske nesreće u Dnjeprodžeržinsku 1996. godine u kojoj je poginulo 34 osobe), koja je usmrtila gotovo 19 osoba na strmoj, mirogojskoj pruzi.

Oko 8:30h, tramvajska motorna kola tipa M-24, garažnog broja 21, u dvosmjernoj izvedbi, krenula su iz zaokretnice Mirogoj prema Gupčevoj zvijezdi, vozeći na redovitoj liniji broj 13 Mirogoj – Šoštarićeva ulica.

Međutim, vozač je otpustio ručnu kočnicu za dva ili tri okretaja, te spuštajući se nizbrdo i ulazeći u prvi zavoj htio uključiti tračničku kočnicu, no opazio je da ona ne djeluje. Kad je pokušao kočiti ručnom kočnicom uz uporabu pijeska, kola su već jurila dovoljnom brzinom da je za to već bilo prekasno. Tramvaj je sve brže jurio i na zadnjem zavoju, pored bolnice, izletio iz tračnica. Prevrćući se, prešao je na drugu stranu ulice, te udario u stabla kestena. Iščupao ih je iz korijena i naposljetku se zaustavio, udarivši u željezni stup gradske rasvjete.

Brzina prevrnutih kola kod nesreće na Mirogoju, bila je pet puta veća od dopuštene – oko 80 kilometara na sat. Zbog mirogojske nesreće tramvajski promet od Gupčeve zvijezde do Mirogoja ponovno je uspostavljen tek 1964. godine.